יש לכם דקה? השעמום זה הכי 2015

זהו, העולם השתגע. וזה סופי.

הטור שפירסם כתב הטכנולוגיה של יאהו השבוע הוא כל כך הזוי, שזה לא יכול להיות אמיתי. אבל הוא כן. וזה פשוט כל כך מרקסיסטי שאפילו קרל מרקס עצמו היה מתהפך בקברו. אוי הבושה. קראתי ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

לאן הידרדרנו? החזירות, האטימות, הרדיפה אחרי השד יודע מה. עכשיו יתחילו למסחר את השעמום שלנו?? הטרנד הטכנולוגי הבא זה שעמום? סטארטאפים של משעממים יפיצו יישומי שעממת? לא מספיק שהם גיקים גם כך? הייתי חייב פשוט לתרגם את הטור מלה במלה. הנה הוא כאן לפניכם.

רגע לפני כן אני חייב כמה מלים בכל זאת.

תמיד אומרים לי שאני איטי. אני לא מרגיש ככה, אבל ככה אומרים לי מכל עבר. אז כנראה יש בזה משהו. בפנים הכל מרגיש לי מהיר, מהיר מדי. אבל כלפי חוץ אנשים חווים אותי איטי. זו כנראה עובדה.

זה לא רע תמיד. פעמים רבות זה מרגיע אנשים. לרוב זה מביא להם את הקריזה.

בשבח האיטיותהנה כמה מלים על איטיות שציטטתי לפני כמה שנים, מתוך ספרו פורץ הדרך של הסופר והעיתונאי הקנדי קרל אונורה "בשבח האיטיות", הקורא תיגר על תרבות המהירות, הצרכנות שאינה נגמרת והסיפוקים המהירים:

המהירות עזרה ליצור מחדש את עולמנו בדרכים נפלאות ומשחררות. מי רוצה לחיות בלי אינטרנט או מטוסי סילון? הבעיה היא שאהבתנו למהירות, האובססיה שלנו לעשות יותר ויותר בפחות ופחות זמן, עברה את הגבול; היא הפכה להתמכרות, לסוג של סגידה עיוורת. אפילו כשהמהירות מתחילה לפנות נגדנו, אנו מעלים באוב את פולחן המהר יותר. לא עומד בקצב העבודה? השג חיבור מהיר יותר לאינטרנט. אין לך זמן לקרוא את הרומן שקיבלת לחג המולד? למד קריאה מהירה. הדיאטה לא עוזרת? נסה שאיבת שומן. עסוק מכדי לבשל? קנה מיקרוגל.
ובכל זאת, יש דברים שאיננו יכולים ואיננו אמורים להאיץ. הם דורשים זמן, הם זקוקים לאיטיות. כשאתה מאיץ דברים שאינם אמורים להיות מואצים, כשאתה שוכח כיצד להאט, אתה משלם מחיר…

הנה הטור במלואו, המקור כאן (ויסלחו לי יאהו, איני נוהג להעתיק טקסטים מלאים, בוודאי ללא אישור, אבל הפעם לא יכולתי לעמוד בכך. אפקט ההפתעה היה פשוט גדול מדי. לפחות נתתי לינק למקור).

 ψ

הטרנד החם ביותר של 2015: שעמום

מאת רוב וולקר, כתב הטכנולוגיה וכו'.

אני כל כך מתרגש לגלות שמישהו כבר דוחף מגמת טק חמה חדשה לשנת 2015 – וזה שעמום!

moment
האפליקציה החדשה Moment. תצא בפברואר באפל סטור הקרוב לאייפון שלכם

באופן ספציפי, תוכנית הרדיו "עיר הטק החדשה" של רדיו WNYC הודיעה על מה שהיא מכנה "פרויקט משעמם ומבריק". באופן מרגש, זה יהיה כרוך בהשקה של אפליקציה חדשה הקרויה Moment – אחת מאותן אפליקציות שאתה אמור להוריד לטלפון שלך כדי שהיא תעזור לך לא לבלות כל כך הרבה זמן במחשבות אובססיביות על הטלפון שלך – כדי לגבש "שבוע של אתגרים" המתחיל בתחילת החודש הבא.

"מיינדפולנס זה כל כך 2014", קובעת ההודעה, "שעמום איפוא זה הטרנד החם של 2015".

סוף סוף! לאחר עשרות שנים של חידושי טק שמטרתם למעוך את השעמום הישר אל מחוץ לקיום על ידי הצעת מטח בלתי פוסק של הסחות דעת, אנחנו מוכנים לתכנת את השעמום עצמו.

נכון, הרעיון שהשעמום הוא טוב, למשל, ליצירתיות, אינו חדש. אבל הגיע זמן שמישהו יכיר בכך שהדרך היחידה להיות משועמם בימינו צריך להיות בעזרת מכשירים ופטנטים.

אני לא בטוח מה ה"אתגרים" אלה יהיו, או איך האפליקציה תעזור. ובכל זאת, אני יכול לחלום בהקיץ מעתה ועד הפסקת הזמן על האפשרויות של שעמום 2.0 החדש והמלהיב שעלול לגרום אם borecore ייהפך ל-normcore החדש.

למשחק (Gamifying) שעמום! צברו נקודות על ידי הקשבה לתיאור מפורט של חיי ההיכרויות של השותפה שלכם, צפייה במשחק גולף בטלוויזיה או פשוט תוך כדי בהייה בלסת שמוטה למרחקים בינוניים. ככל שהשעמום שלכם נצבר, תזכו באימוג'ים דיגיטליים חמודים בעלי עיניים מפהקות המתגלגלות לכיוון המצח. שתפו אותם עם החברים שלכם! (וגם: קבלו נקודות על ידי מעקב אחר ההתנהגות המשעממת של החברים שלכם.)

אפליקציות שעמום! התחלו עם אפליקציה שמראה מים המגיעים לרתיחה – שלא נעצרת, והיא חוסמת כל דבר אחר בטלפון שלכם עד שהיא מסתיימת. עברו ליישומים דומים המראים צבע מתייבש ודשא צומח.

מדיה חברתית למשעממים! אל תשמרו על ההישגים המשעממים שלכם לעצמכם: התשתית החברתית המסיבית שלנו בנויה למעשה להפצת שעמום. הציפו את האינסטגרם שלכם עם תמונות משעממות, עדכנו את החברים שלכם בפייסבוק עם השעמומים הוויראליים של היום, והפכו את #שעמום לשיחת היום שלכם בטוויטר. (אני חושב שאולי כמה אנשים כבר עושים זאת?)

מפגשי שעמום! צרו קשר עם חובבי שעמום, בחרו מיקום משעמם, והשתעממו יחד בחיים האמתיים. נפגש במגרש הריק מתחת לגשר!

אצרו את השעמום שלכם! שתפו את הדברים המשעממים ביותר שאתם יכולים למצוא עם אחרים – לקטו שעמום! כאן למשל שלפתי רשימת קטעי מוזיקת אמביינט משעממת ב-YouTube. זה נמשך 52 שעות. לכו לבדוק את זה. אני אחכה.

השעמום הופך לווירטואלי! קחו את משקפי המציאות הווירטואלית שלכם ו"השתתפו" מהתחלה עד הסוף במפגשי ממשלה ומפגשים עירוניים – במקומות שאתם אפילו לא יכולים לחיות.

….

ויש עוד – אבל די!

הבנתם.

המלצתי: שעממו את עצמכם – בחינם. אופנות זה ללוזרים.

 ________________

תמונה ראשית: גרגויל משועמם בצריח של כנסיית הנוטרדאם בפאריז. תצלום: וויקימדיה. רשיון: CC

<span dir=rtl>2תגובות ל‘יש לכם דקה? השעמום זה הכי 2015’</span>

Add yours

  1. כנראה יש בי כוחות ניבוי מסוימות.
    הנה באחרונה, הכתבה השלישית ברשימת הנקראות ביותר של ה'ניו יורק טיימס' היא על הטרנד הכי עכשווי: מפגשי שעמום…

    לינק לטור (באנגלית):

    אייל

  2. למען האמת זה נשמע יותר כמו סאטירה מאשר כמו רעיונות אמיתיים לאפליקציות ש"מייצרות" שעמום (אם דבר כזה בכלל ייתכן לוגית).

מה אתם אומרים על זה?

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑